Wednesday, October 16, 2013

Outline of 1st Fall Session Lesson (October 12th, 2013) (update 2)

After we took care of the textbooks, we all took turns at introducing ourselves.

This session, we have quite a range and scope of English abilities. This is a good thing, because we can help each other. Helping others with English is a good way to learn more English.
今回のセッション、広い範囲のいろんなレベルの英語能力を持っている人がいます。これは素晴らしいことです。お互いに助けあったりはできます。人の英語勉強を助けて上げる事は自分がもっと英語に発達できるもう一つの良い方法です。

[これからの解釈は後に足していきます。]

After personal introductions, we worked on the article on pages 42-43, about how improving our ecological relationship with the environment may affect our lifestyles in the future. I asked for some examples of things in our lives we have changed to be more friendly to the environment.
自己紹介の後は 42~43ページを参考に環境との関係を改善することは将来の生き方をどう帰るかについて話しました。皆から、環境との関係を改善するために自分の慣習をどう変えてきているかを聞きました。幾つかの実例を上げてもらいました。

After some discussion and English practice, we tried to listen to to track 1.26, so we could answer the questions in element 4. I need to bring my own speakers, I guess. Anyway, we couldn't get enough volume, so this became homework.
若干の話と練習してから、 DVD のトラック1の26を聞いて要素4の問題を解こうと思いましたが、今度は別の外部スピーカを持って来る必要あるらしい。音量が不十分でこれを宿題にしました。

So, please listen to track 1-26 on the DVD and answer the questions in element 4 on page 43 for homework. We'll check the answers during the next lesson.
それで、宿題として DVD のトラック1の 26 を聞いて、43ページの要素の問題をやって来てください。授業の間に答え合わせします。

You can read the English text for track 1-26 on page 89.
トラック1の 26 の文章を 89 ページで読んでいただけます。

Then we looked at the houses and their descriptions on p. 44.
それから 44 ページの家とその説明を見ました。

(It looks like the motor home has a human motor.)
(モーターホームのモーターは人間だったらしい、ね。)

We also looked at compound words used in the lesson, checking the meanings and pronunciations. Note that the pronunciation, especially the accented syllables, changes for compound words. You can listen to them on track 1-27 on the DVD.
レッスン内の複合単語を見て、意味と発音を確認しました。単語の発音は、複合になると変化を受けることに気をつけてください。 DVD のトラック1の 27 で複合単語の発音を確認できます。

I also asked you to pick up more homework -- elements 5, 6, and 7 on p. 43. These are a little hard, and I'll explain why later. For now, please give them a try.
もう一つの宿題を頼みました。 43 ページの要素 5, 6, 及び 7 をやってみてください。少し難しいに思われるでしょうけど、後に説明します。とりあえず、やってみて来て下さい。

Then we talked about homework, and that was the two hours for the day.
宿題についてもう少し話して、2時間になっていて、それで終わりました。

Don't forget that class next time is three hours, starting a half-hour earlier and ending a half-hour later. This will be the regular time until the last class.
忘れないで下さい。次回は30分早くから始まり、更に30分長くまで延長して、あわせて3です。これから3時間の授業となります。

No comments:

Post a Comment

Remember that others can read your comments.